بازی سازان کره ای از افزایش علاقه به آثار تک نفره بزرگ خبر می دهند
به گزارش وبلاگ مهدی، صنعت بازی سازی در کره جنوبی بیشتر روی ساخت آثار آنلاین و رایگان متمرکز است اما این روند ممکن است به زودی تغییر کند. طبق گزارشات اخیر، توسعه دهندگان استودیو های متعددی مانند Round8 Studio ،Shift Up و Pearl Abyss نشانه هایی را مشاهده نموده که بازیکنان در داخل و خارج از کشور جذب تجربه های تک نفره روی رایانه های شخصی و کنسول ها شده اند..
جالب است بدانید که حتی ناشران قدیمی آثار آنلاین و موبایلی نیز در حال توسعه پلتفرم های مقصد خود هستند، به عنوان مثال استودیوی Neople، زیرمجموعه شرکت Nexon، قرار است بازی تک نفره The First Berserker: Khazan را 2025 منتشر کند و NCSoft بازی رایگان Throne and Liberty را در سپتامبر به کنسول ها خواهد آورد. توسعه دهندگان این شرکت ها تایید نموده اند که این روند تازه جدی است و تعداد بیشتری از آن ها در حال پیوستن به بازار کنسول ها و رایانه های شخصی هستند. در حالی که پاسخ روشنی برای این تغییر مسیر وجود ندارد، زمی توان گفت که در عوض مجموعه ای از عوامل به نظر می رسد که این تغییر را راهنمایی می نمایند و شاید مهم ترین عامل این است که بازیکنانی که بازی ها را روی کنسول ها و کامپیوتر می خرند، تشنه تجربه های تازه هستند.
توسعه دهندگان کره ای شاهد تغییرات بازار در سراسر دنیا و در داخل کشور هستند. بحث مالی برای این بازی ها این است که آن ها بازار های خارجی تازهی را برای توسعه دهندگان کره ای باز می نمایند. جیسون پارک، مدیرعامل استودیو Round8 گفته که تعداد ثابتی از افراد در کره وجود دارند که بازی های تک نفره را روی کنسول و کامپیوتر بازی می نمایند و این تعداد تغییر نخواهد کرد. او گفت استودیوی Round8 بازی Lies of P را برای بازار دنیای ساخت. در این میان مدیر عامل Shift Up و کارگردان استلار بلید (Stellar Blade)، کیم هیونگ تائه (Kim Hyung-tae)، تا حدی با پارک موافق بوده و شرح دادند که تنها 5 درصد از فروش استلار بلید از کره بوده و سهم بازی های کنسول یدر این کشور در حال افزایش نیست. البته او فکر می نماید که بازار بازی های تک نفره روی کامپیوتر می تواند رشد کند و به همین علت است که این شرکت در نظر دارد یک پورت کامپیوتر از استلار بلید عرضه کند.
بعضی دیگر شاهد حرکت بازار در داخل منطقه هستند. جین وون چوی (Jin Won Choi)، کارگردان بازی Lies of P، گفت که یک شاخص اصلی تغییر در بازی هایی است که دانشجویان بازی سازی در دانشگاه ها می سازند. در نمایشگاه اخیر، تنها یک گروه از 17 گروه دانش آموزی مشغول ساخت بازی موبایلی بوده اند. هیونگ تائه نیز اضافه کرد که فکر می نماید تغییر در داخل کره جنوبی با تغییر سن و عایدی در موبایل گیمرها مرتبط است. از آنجایی که بازی های موبایلی محبوب در این کشور به شدت بر پایه کسب عایدی به وسیله خریدهای درون برنامه ای طراحی شده اند، بازیکنان مسن تری که پول زیادی برای خرج کردن دارند، احتمال بیشتری دارد که آن ها را بازی نمایند. او از این جمعیت به عنوان میانسال یاد کرد و گفت:
البته مدیر عامل شرکت Pearl Abyss America، با این ایده که رشد کنسول ها در کره جنوبی به طور اجتناب ناپذیری متوقف شده است، مخالف بود و تخمین می زند که سهم بازار از زمان عرضه پلی استیشن 4 تقریبا 4 تا 5 درصد رشد نموده است. تأکید جین بر تجربه توسعه دهندگان نیز ممکن است تأثیرگذار باشد. هیونگ تائه گفت که توسعه استلار بلید سخت بوده است و تیم سازنده بسیاری از این فرآیند را از ابتدا یاد گرفته است.
در نهایت فارغ هر آنچه که بازار رو به رشد آثار تک نفره را راهنمایی می نماید، توسعه دهندگان و متخصصان صنعت بازی دلایل زیادی برای تتازه تفکر خود در خصوص توسعه بازی های در کره جنوبی دارند.
منبع: Game Developer
منبع: دیجیکالا مگ