به زبان خارجی برای گردشگری فراوری محتوا کنید ؛از مالیات معاف می شوید
به گزارش وبلاگ مهدی، خبرنگاران : معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از کسب وکارها و صنایع بزرگ و شرکت های دانش بنیان دعوت کرد برای معرفی جاذبه های گردشگری کشور به نهضت و پویش فراوری محتوا به زبان های خارجی بپیونند.
ایرنا: فراوری و محتوای کوشش های تبلیغاتی و بازاریابی اصولی به مراتب از فراوری و فروش خود محصول مهمتر است، بنابراین اگر کشوری از امکانات و ظرفیت های بالقوه گردشگری برخوردار باشد ولی روش تبلیغاتی و معرفی این جاذبه ها و پتانسیل ها را در برنامه کلان خود قرار ندهد، به طور یقین در رشد و توسعه صنعت گردشگری خود پیروز نخواهد نبود.
در دنیای پر رقابت صنعت گردشگری معرفی و تبلیغات هدفمند و اثربخش حرف اول را می زند و از حلقه های مفقوده در صنعت گردشگری ایران محسوب می گردد، اگر چه هزینه فراوری و انتشار محتوای تبلیغاتی با برد جهانی برای جذب گردشگری بسیار بالاست، اما سیاست های تشویقی برای ورود به این عرصه می تواند برای شرکت ها و موسسات بزرگ بسیار محرک و مجذوب نماینده باشد، سیاست هایی مانند معافیت های مالیاتی.
علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی معتقد است که لزوم معرفی هرچه بهتر و بیشتر ظرفیت های گردشگری کشور در راستای نمایش چهره واقعی ایران و انعکاس فرهنگ میهمان نوازی و اصیل این سرزمین از مهمترین دغدغه های همیشگی متولیان صنعت گردشگری بوده است؛ اما باید اذعان کنیم که تا به امروز اقدامات و فعالیت هایمان متناسب با ظرفیت های بی شمار کشورمان نبوده است.
وی به تدبیر دولت سیزدهم برای فراهم کردن بستر ورود بخش خصوصی به عرصه فراوری محتوا از جاذبه های گردشگری ایران اشاره می نماید و شرح می دهد: خوشبختانه در قانون بودجه سال 1401 کشور (تبصره 9، جز یک بند م) برای معرفی هرچه بهتر ظرفیت های گردشگری است، بند قانونی تصویب شد که می تواند ظرفیت بسیار مناسبی برای تبلیغات حوزه گردشگری فراهم کند.
قانون بودجه 1401: هزینه کرد اشخاص حقوقی در مورد فراوری و انتشار محتوای فرهنگی و آموزشی و معرفی ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران به زبان های خارجی باهماهنگی وتایید وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به صورت صد در صد به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی قلمداد می گردد
صنایع بزرگ به نهضت معرفی گردشگری ایران بپیوندند
شالبافیان در ویدئوی که در حساب کاربری خود در اینستاگرام منتشر نموده از همه فعالان حوزه گردشگری درخواست نموده تا صاحبان کسب وکارها و صنایع به ویژه شرکت های بزرگ را ترغیب و تشویق نمایند به نهضت و پویش معرفی ایران بپیوندند، بعلاوه از شرکت های فراوری و انتشار محتوا به ویژه شرکت های دانش بنیان دعوت می کنم تا ظرفیت های خود در این زمینه را به اشتراک بگذارند.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی می گوید: حال که طی کوششی مستمر این بند قانونی در بودجه 1401 آمده، فرصتی مناسب در پاسخ دهی به این احتیاج مهم برای معرفی جاذبه های ایران شکل گرفته و امیدوارم بر مبنای این پشتوانه قانونی بتوانیم با عزم و کوششی ملی گامی ماندگار در راستای معرفی ایران عزیزمان به جهانیان برداریم.
منبع: توریسم آنلاین