رونمایی از قیمت نو لاماری ایما، افزایش 461 میلیون تومانی قیمت خودروی مونتاژی
به گزارش وبلاگ مهدی، قیمت لاماری ایما در فروردین 1402 اعلام شد. شرکت آرین پارس موتور قیمت این شاسی بلند را در فروردین ماه نسبت به قبل 461 میلیون تومان افزایش داد.
به گزارش تجارت نیوز، شرکت آرین پارس موتور قیمت نو شاسی بلند لاماری ایما را برای منتخبان سامانه یکپارچه فروش خودرو های داخلی بیان نمود. قیمت این خودرو که در تابستان 1402 به دست مشتریان خواهد رسید نسبت به اسفند ماه حدود 461 میلیون تومان افزایش پیدا کرد.
لاماری ایما که تا پیش از این با نرخ یک میلیارد و 94 میلیون تومان به دست مشتریان می رسید، با مصوبه نو قرار است یک میلیارد و 555 میلیون تومان در درب کارخانه و نمایندگی ها عرضه شود.
به رغم چنین افزایش قیمتی، همچنان اختلاف نرخ این خودرو با بازار آزاد به حدود یک میلیارد تومان می رسد. بررسی ها نشان می دهد در آخرین معاملات و چانه زنی ها لاماری ایمای صفر در بازار آزاد حدود دو میلیارد و 550 میلیون تومان خرید و فروش می شود. بدین ترتیب این خودروی مونتاژی همچنان جذابیت خود را برای بازار حفظ کرده و خریداران آن یارانه سیاه میلیاردی را به جیب می زنند.
البته با توجه به قیمت محصولات کارخانه، پیش بینی می شود که بازار نیز بلافاصله به این مصوبه واکنش نشان دهد و مسیر صعودی خود را با شتاب بیشتری ادامه دهد.
نگاهی به نرخ های پیش از عید نوروز در بازار معاملات نشان می دهد که در آخرین روز معاملاتی 1401 لاماری ایما در محدوده دو میلیارد و 85 میلیون تومان قیمت داشت. اما سال نو انفجار قیمتی را تجربه کرد و از 22 تا 26 فروردین 1402 تا دو میلیارد و 600 میلیون تومان هم پیش رفت.
نمودار زیر روند حرکتی قیمت لاماری ایما بین روز های 29 اسفند تا 29 فروردین را نشان می دهد و انفجار قیمتی این خودروی چینی را به خوبی نمایان می کند.
سیگنال نو به بازار آزاد لاماری ایما
حال افزایش قیمت خودرو مونتاژی آرین پارس موتور در کارخانه می تواند سیگنال نوی به بازار باشد و رکورد های نوی را برای این خودروی محبوب به ثبت برساند. محصول محبوبی که با چنین قیمت هایی احتمالاً تبدیل به یک رویا و آرزوی برای جوانان و خانواده ها شده است.
گفتنی است این شاسی بلند به یک موتور 1.5 لیتری توربو TGDi مجهز شده که می تواند قدرتی برابر با 195 اسب بخار و گشتاور 285 نیوتن متر را نیز تولید کند. قدرت تولید شده از این پیشرانه از طریق گیربکس 7 سرعته دوکلاچه تر به چرخ های جلو انتقال پیدا می کند. ضمن اینکه این خودرو در واقع نسخه ایرانیزه شده دانگ فنگ T5 Evo محسوب می شود.
منبع: فرارو